Utazás kifizetése

Jelentkezés egy utazásra lépésről-lépésre 

A.) Amennyiben már regisztráltál, lépj be a Saját fiókodba itt

1. A honlapon böngészve válaszd ki álmaid utazását. Elsőként mindenképpen tüzetesen olvasd el a programleírást
és a tudnivalókat az útról, hogy tényleg ez-e az az út, ami igazi élményt jelenthet számodra!

2. Kattints az adott utazáson belül a Neked megfelelő dátumra, válaszd ki a szobát, ellátást amit szeretnél!
Majd gyerünk a foglalási oldalra vagy adj másik szobát a kosaradhoz.

3. Add meg a foglaláshoz szükséges adatokat, melyeket a mezőkben látsz.

4. Jó tudni: nem csak a saját, hanem az útitársad nevében is jelentkezhetsz. Ehhez nem kell mást tenned,
mint megadni a nevét, a születési dátumát, az e-mail címét és a telefonszámát.

5. Nézd át adataidat, vagy módosítsd pontosan azokat, úgy, ahogy azok úti okmányaidban szerepelnek!
Fontos, hogy ellenőrizd le az útiokmányod (útlevél vagy személyi igazolvány) érvényességét!
Általános szabály, hogy ha a hazaérkezést követő 6 hónapon belül lejár, inkább időben csináltass újat.
Különösen fontos az útlevél érvényessége, ha vízumköteles országba utazol!

6. Minden utazás alapfeltétele, hogy biztosítva légy! Ezért, a foglalási folyamatban válaszd a
Blue Sky Travel biztosítási partnernének termékeit, a Colonnade Biztosító által nyújtott útlemondási,betegség-,
baleset- és poggyászbiztosítását, vagy a betegség-, baleset- és poggyászbiztosítását, vagy amennyiben már
van megfelelő betegség-, baleset- és poggyászbiztosítását, akkor csak útlemondási biztosítást.
7. Adataid megadása és a megfelelő biztosítás megadása után válaszd ki a fizetési módot. A leggyorsabb és
egkényelmesebb mód a bankkártyás fizetés, de át is utalhatod az utazás előlegét vagy a teljes összeget irodánknak.

A jelentkezés elküldése után egy automatikus e-mailt küldünk Neked a megadott email-címedre.
Ha ezt mégsem kaptad volna meg, akkor mi sem kaptuk meg a jelentkezésed. Ebben az esetben kérlek,
keresd az irodát telefonon a +36 1 400 1331 vagy +36 30 280 2206 számon!
 

Előleg és hátralék


A jelentkezéskor (foglaláskor) az alábbi összegű előleget kell befizetni:
– a részvételi díj 40 %-át, amennyiben a megrendelés az utazás előtt több mint 31 nappal történik,
és ha az Iroda közreműködőjével kötött szerződés nem ró ettől szigorúbb kötelezettséget az Irodára,
– a teljes részvételi díjat,
ha az utazás kezdetéig 30 nap vagy annál rövidebb idő van hátra,
ha 50.000,-Ft-nál kisebb értékű a részvételi díj
– bizonyos speciális utazások esetében a fentiektől eltérő fizetési feltételeket is érvényesíthet az Iroda,
ezeket azonban az utazás meghirdetésekor és a jelentkezéskor a Megrendelő tudomására hozza
(pl. ha az Iroda közreműködőjével kötött szerződés fentiektől eltérő szigorúbb kötelezettséget ró az Irodára.)
A foglalás akkor válik véglegessé, amikor az előleg összeg megérkezik hozzánk! 

A jelentkezés (foglalás) után fennmaradó hátralék összeget (azaz a kiegészített teljes részvételi díjat)
az utazás megkezdése előtt legkésőbb 30 nappal ki kell egyenlíteni az Irodában. Amennyiben a Megrendelő
a fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az Iroda a Megrendelőt terhelő költségtérítési kötelezettséggel
a szerződést felbontottnak tekinti.
 

Az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés és a szerződés visszaigazolása


A foglalás akkor válik véglegessé, amikor az előleg összeg megérkezik hozzánk! Ez után küldjük ki a visszaigazoló,
az utazási szerződést tartalmazó e-mailünket. Az utazási szolgáltatásokra vonatkozó szerződésekről, különösen az
utazási csomagra és az utazási szolgáltatásegyüttesre vonatkozó szerződésekről szóló 472/2017. (XII. 28.) Kormány
rendelet szerint az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződésnek vagy a szerződés visszaigazolásának
a következőket kell tartalmaznia:
 

a) az utazásszervező, továbbá - ha az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződést utazásközvetítő útján kötik meg
- az utazásközvetítő, valamint - ha rendelkezik ilyennel - az utazásszervező helyi képviselőjének nevét, székhelyét,
telefonszámát, e-mail-címét, továbbá faxszámát,

b) az utazásszervezőnek, az utazásközvetítőnek, az utazásszervező és -közvetítő tevékenységről szóló 213/1996. (XII. 23.)
Korm. rendelet (a továbbiakban: Utevr.) szerinti nyilvántartásba vételi számát,

c) annak megjelölését, hogy a közreműködő személy utazásszervezőként vagy utazásközvetítőként jár el,

d) az utazó családi és utónevét és lakcímét, továbbá - amennyiben szükséges - elektronikus levelezési címét,

e) az utazó által megrendelt szolgáltatást,

f) a szolgáltatás igénybevételének idejét, helyét,

g) a szolgáltatást nyújtó megjelölését, székhelyét, adószámát, cégjegyzékszámát, kapcsolattartó személy nevét, elérhetőségét,

h) az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés alapján fizetendő teljes díj forintban meghatározott összegét, továbbá
megfizetésének feltételeit, rendjét és módját, valamint a díj módosításának lehetőségére, illetve a számítási módjára vonatkozó tájékoztatást,

i) a szolgáltatásnak a szervezési díjat is magában foglaló díját (a továbbiakban: részvételi díj) forintban meghatározva,

j) a részvételi díjon túlmenően külön felszámításra kerülő adó, illeték és egyéb kötelező terhek (így különösen az üdülőhelyi
díj, horgonyzási díj, repülőtéri illeték) forintban meghatározott összegét, valamint annak megjelölését, hogy milyen típusú
olyan többletköltségek merülhetnek fel, amelyeket az utazónak kell fizetnie,

k) annak a biztosítónak vagy pénzügyi intézménynek a megnevezését, elérhetőségét, címét, amellyel az utazásszervező,
az Utevr.-ben előírt vagyoni biztosítékra vonatkozóan szerződést kötött,

l) figyelemfelhívást arra, hogy az utazó az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződésben vállalt szolgáltatás teljesítésével
kapcsolatos kifogását a 10. § (*) bekezdésben foglaltak szerint köteles haladéktalanul közölni az utaskísérővel
vagy annak hiányában a helyszíni szolgáltatóval, valamint

m) ha az utazásszervező, közreműködőjének felelősségét nemzetközi egyezmény korlátozza, az erre vonatkozó tájékoztatást,
a vonatkozó nemzetközi egyezményt kihirdető jogszabály megjelölésével.
 

(*) Ha az utazó az utazásszervező vagy az utazásközvetítő közreműködésével köt baleset-, betegség-, illetve poggyászbiztosítást,
valamint ha az utazásszervező az utazó javára szóló - az Utevr. 8. § (1) bekezdés b) pontja szerinti - biztosítást kötött,
az utazásszervező, illetve az utazásközvetítő köteles a biztosítási kötvényt, az adott biztosítási termék szabályzatát,
illetve a biztosítás igénybevételére jogosító bizonylatot az utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés szerinti szolgáltatás
igénybevételére jogosító iratok átadásával egyidejűleg az utazónak átadni.

 

Mikor jelentkezz?


Az utazásoknak nincs jelentkezési határideje. Egészen addig lehet jelentkezni, amíg van szabad hely az utazáson,
illetve foglalható még repülőjegy az adott útra.

Érdemes időben jelentkezni az utazásra, sokszor ideális akár több hónappal az indulás előtt, különösen a repülős utakra,
amelyeknél a késői jelentkezés általában egyre drágább repülőjegyet hoz magával és egyre nagyobb rizikófaktort,
hogy bonyolultabb módon tudsz csak odautazni, mert akár már nem lesz közvetlen gép.
 

Úti okmányok, személyes dokumentumok


Felhívjuk minden utasunk figyelmét, hogy egy utazásra való jelentkezést követően az egyik legfontosabb lépés az
úti okmányok (útlevél és/vagy személyi igazolvány) érvényességének ellenőrzése. Általában a legtöbb nem vízumköteles
országban a hazaérkezést követően 6 hónapnál tovább tartó érvényességet fogadnak el.

Amennyiben vízumköteles országba utazol velünk, akkor nagyobb figyelmet kell fordítanod az útlevél érvényességére,
mivel ilyen országokban sokkal szigorúbbak az útlevélre vonatkozó szabályok.

Ha minden szükséges iratod érvényes már csak egy teendőd maradt: utazás előtt készíts róla egy fénymásolatot
vagy fényképet és hozd magaddal az eredetit és a másolatot is!

Fontos, hogy az érvényes dokumentumok megléte az utazó felelőssége, ezért ellenőrizd le az útiokmányod
útlevél vagy személyi igazolvány) érvényességét! Általános szabály, hogy ha a hazaérkezést követő 6 hónapon belül lejár,
inkább időben csináltass újat. Különösen fontos az útlevél érvényessége, ha vízumköteles országba utazol.

Az útiokmányok (útlevél, vízum) beszerzése az utas feladata, kivéve, ha az Iroda közreműködőként azt magára vállalja.
Az utazásra vonatkozó hatósági (útlevél, vám, vízum, deviza-jogszabályok, egészségügyi) előírások megsértéséből,
valamint ezzel okozati összefüggésben felmerülő károk a megrendelőt terhelik!
Minden egyéb információt kollegáink készséggel tájékoztatnak az utazások részleteiről.

LETÖLTHETŐ DOKUMENTUMOK

notifications_active

Hírlevél

Értesüljön a legfrissebb akciókról, iratkozzon fel hírlevelünkre!