Hasznos információk

Az utas és az utazási iroda jogai és kötelességei a Blue Sky Travel International Kft Utazási Szerződésében vannak
rögzítve, melyeket a szerződés aláírásával mindkét fél kötelezőnek ismer el magára nézve.

A célállomáson utasainkat a telepített idegenvezető fogadja, érkezést követően az utasokat a szállásra kíséri,
welcome-meetinget és előre egyeztetett időpontban fogadóórát tart, felvilágosítást ad a befizethető fakultatív
programokról, autó-motorbérlésről, illetve segítséget nyújt szükség esetén. Az idegenvezető nevét és telefonszámát
a repülőjeggyel és a szállásutalvánnyal (voucher) együtt adjuk ki. A helyszínen felmerülő panaszokat az idegenvezető
orvosolja, ha ez nem lehetséges, akkor jegyzőkönyvet kell felvenni. Az idegenvezető a jegyzőkönyv átvételét igazolja,
amely azonban nem jelenti a reklamáció jogosságának elismerését. A jegyzőkönyv másolatát az utazás befejezését
követő 8 napon belül kell a Blue Sky Travel International Kft-hez írásban benyújtani. A panasz elbírálását követően
az utazási iroda a kézhezvételtől számított 30 napon belül köteles az utast tájékoztatni a döntésről. A célállomáson
befizethető fakultatív kirándulásokért a helyi partnerirodáink a felelősek, esetleges kifogásaikkal forduljanak az
idegenvezetőhöz, aki azt továbbítja. A programok csak megfelelő létszám esetén kerülnek megrendezésre,
és a helyszínen, euróban fizethetők. Az emiatt elmaradt étkezések helyett hidegcsomag kérhető előzetes jelzés alapján.

A főszezoni időszakban a zsúfoltság miatt előfordulhatnak áram- vagy vízkimaradások.

Repülős utazások esetén a légi közlekedés és az adott légitársaság szabályzói és előírásai tartandók szem előtt.
A légi utazás minőségéért, a csomagok kezeléséért a légi fuvarozó felel. A járatokon az adott légitársaság turista
catering ellátást biztosít, low-cost járatokon ellátás nincs. A repülőgépen az ülőhelyek elosztását a légitársaság végzi.
Hazautazáskor a találkozó helyét és idejét az idegenvezető közli. A járatok menetrendje és géptípusa indokolt esetben
megváltozhat, ezért irodánk felelősséget nem vállal.

A szállodai szobák elosztása a recepció hatásköre, így arra nincs befolyásunk.  Utaskívánságokat természetesen
továbbítunk, de azok teljesítését nem garantáljuk. A hotelek besorolása a helyi normák alapján történik, amelyek
nem minden esetben egyeznek meg a nálunk megszokott kategória- szempontokkal. A szálláshelyek leírásánál
feltüntettük, hogy mely szolgáltatások vehetők igénybe térítés ellenében. Vacsoránál elvárják az alkalomhoz illő
ruházatot (férfiaknál hosszúnadrág viselését). Esetenként a szobák légkondicionálása csak főszezonban (július-augusztus)
működik és központilag szabályzott. Jellemzően a szobák elfoglalása 14 óra után lehetséges, és a távozás napján
10 óráig a szobát el kell hagyni, a repülőgép menetrendjétől függetlenül. Ez esetben a hotel általában csomagszobát
biztosít. A részletekről a szálloda recepcióján adnak felvilágosítást. Az ellátás az érkezés napján vacsorával kezdődik
és a távozás napján reggelivel ér véget. A szállodák nemzetközi fogásokon kívül helyi fogásokat is kínálnak, melyek
fűszerezése eltérhet a megszokottól, ezt érzékeny gyomrúak vegyék figyelembe. A katalógusban látható képek jóval
az utasok megérkezése előtt készültek, ezért előfordulhatnak eltérések a szobák berendezésében vagy színeiben.

Apartmanos szálláshely esetében a prospektusban rögzített felszereltség garantált, bizonyos eszközök (pl. TV) bérelhetőek.
A stúdió típusú szállás egy légterű, a konyha vagy konyhasarok az ágyakkal azonos légtérben található és 2, max.
3 fő befogadására alkalmas. Az apartman típusú szállás legalább 2 légterű, általában 2 ajtóval elszeparált hálóhelységet
jelent, és 4 fő elhelyezésére szolgál. A konyharészek alapvetően felszereltek és annyi tányért, poharat, evőeszközt
biztosítanak, ahány személyes a szállás. Megérkezéskor ellenőrizzék, hogy a készülékek hibátlanul működnek-e,
az esetleges hibát vagy hiányosságot jelezzék az idegenvezetőnek. A pótágyak általában nem teljes értékű ágyak,
hanem sok esetben kinyitható  vagy kihúzható ágyak, használatukkal az alapvetően 2 fős szobák zsúfolttá válhatnak.
A csatornarendszer jellegéből adódóan a helyi szokásokat kérjük betartani!

Sok helyen a csapvíz vegyszerrel kezelt, minősége nem megfelelő ivásra, ezért ajánljuk palackozott víz fogyasztását.

Az EU szabályozással megegyezően Görögország területén is tilos a vendéglátóhelyeken a dohányzás. Kérjük,
vegyék figyelembe a helyi szokásokat is (pl. templomba lépéskor nőknél nem lehet fedetlen a váll).

A strandokon a napágy és napernyő bérlése fizetős. Sok esetben a part takarítása ellenére is lehetséges tengerifű
vagy moszat hordalék a parton.

Amennyiben kisállattal utaznak, úgy előre tájékozódjanak arról, hogy mely szálláshelyek fogadják az állatot.
Irodánkban erről a foglalás előtt információval szolgálunk. Légi utaztatáskor a légitársaság szabályzata és
tarifái érvényesek az állat szállítására! Az állatok kiutazásához szükséges igazolások, dokumentumok (pl. állatútlevél)
megléte az utas felelőssége. Szintén a légitársaság szabályozása érvényes túlsúlyos vagy túlméretes poggyász feladásánál is( pl. szörfdeszka, kerékpár stb.)

Hasznos tudnivalók és információk

 

notifications_active

Hírlevél

Értesüljön a legfrissebb akciókról, iratkozzon fel hírlevelünkre!